Общо показвания

RETRO-PC-MANIA e място за ревюта и тестове на компютърна техника.

Нашата цел е да ви предоставим възможно най-пълна информация за качествата и производителността на компютърната техника.

Нашата мисия е да покажем и анализираме всички вреди от работата и употребата на компютърна техника и да ви препоръчаме модели с възможно най-малко негативни за здравето влияния.

Предлагаме на вашето внимание богат фото- и видео-материал, резултати от популярни тестови пакети, демонстрираме техниката чрез актуални игри.

Използваме съвременна измервателна техника и методики за отчитане качествата на дисплей, консумация, температура, както и на вредите от ползването им.

Материалите в този блог са само авторски.

Мобилни срещу настолни видеокарти

В условията на глобално безумие, видеокартите изчезнаха. Разбирачите ще си въобразят, че знаят защо, но те дори не могат да си обяснят защо им искат прахова маска за три лева, когато си купуват кафе за 30 стотинки в кварталния магазин. 

Видеокарти няма, защо, какво се случи? Какво стана с рога на хардуерното изобилие? Защо точно настолните видеокарти ги няма, след като хората ползват основно лаптопи, а за игри, конзоли. 

Биткоин, етериум!, ще възкликне кварталният Хенри Кисинджър и самодоволно ще гледа мътните погледи на кварталните алкохолици. 

Причината за нямането не е тази. За да не се произвежда нещо, за което има дефицит, има две основни причини, които ги знаем от разпада на социалистическият блок. Блок, в който социалистическите учени, до 70-години имаха много по-добри компютри, включително и троични. 

Причина номер едно е войната. Наречете я студена, топла, тиха, подмолна. В момента светът е в дезинформационна, химическа и бактериологична война. Особено неясно е положението в Китай. А Китай е агресорът на островът, където се произвежда над 80% от глобалният хардуер, Тайван. 

Причина номер две е, че няма кой да произвежда. Или по-скоро няма кой да проектира, да управлява производственият процес. А тук вече ролята е на Разединените Американски Щати. Силиконовата долина от корумпирана Калифорния яко бяха в Тексас и Флорида, където се местят производствени мощности. Частично мощности се изтеглят и към Корея, на която републикански САЩ осигуриха мир със Севера. 

Корупцията погуби промишлеността и в СССР, и в България. Китай се гъне от корупция, в САЩ надминаха всички норми на корупционен максимум.

В тези условия би било изумително странно да има високотехнологично производство.    

Но нека да отпрашим към нисковибрационната същност на материала. 

Може ли мобилна видеокарта да се сравни с настолният си аналог? Защо пък не, ще си кажат повечето от вас.


В 3DMark 11, мобилната Quadro M2000m значително отстъпва на настолната версия, с по-съвременен процесор, още повече. Самата мобилна карта е с доста сериозен и производителен мобилен процесор. Quadro K2000m още по-значимо отстъпва на настолната версия. 

Чисто графичната проверка в този тестов пакет, показва още по-голяма разлика между мобилна и настолна видеокарта. Интересно, че дори по-старата настолна Quadro K2200 почти настига мобилната M2000m. 

Ситуацията в Cry Engine също показа изоставане на мобилните версии от настолните. Настолната Quadro K2200 се държи много уверено. 


Като математическа изчислителна сила, разлика има, макар и не чак толкова голяма. Защото тук по-тясната шина и по-малкото Cuda ядра на мобилните версии, както и по-бавната памет, далеч не толкова мощното охлаждане не оказват чак такова съществено значение. При мобилна срещу настолна Quadro K2000 разликата вече е значима. 

В OpenGL подтеста на Cinebench има лека аномалия, която се дължи на голямата разлика на процесорните поколения при M2000. 


Когато се обсъждат професионални видеокарти, то това е тестовият пакет. Разликите са меко казано големи. В SolidWorks са направо огромни. Единствено в 3DSMaks има по-умерена разлика и то заради солидното влияние на CPU. 

Изводите са ясни, дори при мощен, нов процесор на добра мобилна работна станция, значително по-стар компютър, с настолната версия на същата видеокарта с лекота надминава производителността на мобилната видеокарта.
 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Желателно е коментарът да е по темата и да е написан на кирилица.

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.

Най-четени за последните 30 дни