RETRO-PC-MANIA e място за ревюта и тестове на компютърна техника.

Нашата цел е да ви предоставим възможно най-пълна информация за качествата и производителността на компютърната техника.

Нашата мисия е да покажем и анализираме всички вреди от работата и употребата на компютърна техника и да ви препоръчаме модели с възможно най-малко негативни за здравето влияния.

Предлагаме на вашето внимание богат фото- и видео-материал, резултати от популярни тестови пакети, демонстрираме техниката чрез актуални игри.

Използваме съвременна измервателна техника и методики за отчитане качествата на дисплей, консумация, температура, както и на вредите от ползването им.

Материалите в този блог са само авторски.

Matrox Parhelia AGP - игри на три монитора

Matrox Parhelia е една от най-интересните видеокарти в съвременната компютърна история. Това е първата видеокарта с добра 3D производителност от лидера в 2D графиката – Matrox.
Видеокартата се отличава с пълноценната си 256-битова шина на паметта, което към годините на излизането на пазара на Matrox Parhelia е нещо непознато.
Аналог на Matrox Parhelia като 3D производителност от Nvidia е GeForce4 Ti 4600 (легендарна видеокарта!) или по-скоро с оглед на професионалната ориентация, главен конкурент е Nvidia Quadro4 980 XGL.
Matrox Parhelia има много екстри, които са актуални за професионални цели дори и през 2010г., като например 10-битовата обработка на цвета (за всеки канал), за използването на която едва тази година се появиха професионални LCD монитори с 30-битов цвят, например P-IPS (Professional IPS).
2D картината от Matrox Parhelia е толкова невероятна на добър S-IPS или S-PVA монитор, че най-добрите видеокарти на ATI и Nvidia ни се струват изостанали с години като качество на образа.
Графичният чип на Matrox Parhelia е значително изпреварил времето си, защото дори в момента се предлагат негови PCI-E варианти, а първата версия на Parhelia е сред главните претенденти за най-добра AGP видеокарта.
Тази статия има предимно демонстрационна цел, а желаещите да се запознаят подробно с възможностите на видеокартата могат да направят това на английски и руски езици.
 
Ще демонстрираме, разбира се уникалната за времето си (а и сега) възможност за работа на три дисплея (не клониране или разширение, а десктоп на три екрана). Тази възможност години наред се осигуряваше само от продуктите на Matrox – видеокарта Matrox Parhelia или от скъпия Matrox Triple Head 2 Go (работещ и с видеокарти на Nvidia и ATI).
Едва тази година AMD/ATI осигури възможност за пълноценна работа с три монитора чрез технологията си ATI Eyefinity, която обаче бе изкуствено ограничена чрез изискването за ползване на скъпи монитори с Display Port.
Алтернативна възможност за игра на 3 монитора сме описали в тази наша статия.
Използвахме сериозна (за AGP видеокарта) конфигурация с процесор Intel Pentium 4HT 3.00GHz и 1024MB оперативна памет.
За демонстрацията използвахме три еднакви S-PVA монитора DELL 2007fp, подробно ревю за който модел, може да прочетете тук. За съжаление видеокартата бе ограничена в три-мониторна конфигурация до резолюция 3840х1024 и не можахме да използваме максималната за наличните монитори 4800х1200.

Тестови резултати
Инструкции за настройка на Matrox Parhelia за игри на три монитора
Това са ценни инструкции за настройка на игрите, които вече не могат да се открият на сайта на Matrox:

How to configure Surround Gaming for Quake 3 Arena:

1) Go to Quake 3 directory
2) Go to \baseq3 subdirectory
3) Edit file 'q3config.cfg' (use Wordpad)
4) Find line 'seta r_customwidth', set to "2400"
5) Find line 'seta r_customheight', set to "600"
6) Find the line 'seta r_mode' set to "-1"
7) Find line 'seta cg_fov', set to "143" - if this line is not present, add 'seta cg_fov "143"' to the end of the file.
8) Run game (HUD should now be only displaying on central screen).

Note: Do not change resolution in-game, or these changes will have to be repeated.

How to configure Surroung Gaming for Unreal Tournament 2003

1) Go to the installed directory
2) Go to the "system" subdirectory
3) Edit the file "ut2003.ini"
4) Locate the section [WinDrv.WindowsClient]
5) Modify the "FullscreenViewportX=" line to read 2400
6) Modify the "FullscreenViewportY=" line to read 600
7) Add the line "ScaleHUDX=0.333333" to the end of this section
8) Save/exit the file
9) Run the game
10) Once in the game (actually playing) hit <TAB> to bring up the command line
11) Type "FOV 138" and hit <ENTER> - this should adjust the world FOV to 138 degrees.

How to configure Surround Gaming for Return to Castle Wolfenstein

1) Run game 1st time (required to create configuration file)
2) Go to Wolfenstein installed directory
3) Go to \Main subdirectory
4) Edit file 'wolfconfig_mp.cfg' (for multiplayer gameplay)
5) Find line 'seta r_customwidth', set to "2400" (if not present, add 'seta r_customwidth "2400"')
6) Find line 'seta r_customheight', set to "600" (if not present, add 'seta r_customheight "600"')
7) Find the line 'seta r_mode' set to "-1"
8) Find line 'seta cg_fov', set to "143" (if not present, add 'seta cg_fov "138"')
9) Edit the Wolfenstein Multiplayer shortcut (Right-click on shortcut --> Properties)
10) Add '+set sv_cheats 1' to the end of the 'Target' line.
11) Run multiplayer game (HUD should now be only displaying on central screen).

Note: Do not change resolution in-game, or these changes will have to be repeated.

Тази и друга професионални видеокарти може да намерите в нашата ценова листа.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Желателно е коментарът да е по темата и да е написан на кирилица.

Общо показвания

Най-четени за последните 30 дни