RETRO-PC-MANIA e място за ревюта и тестове на компютърна техника.

Нашата цел е да ви предоставим възможно най-пълна информация за качествата и производителността на компютърната техника.

Нашата мисия е да покажем и анализираме всички вреди от работата и употребата на компютърна техника и да ви препоръчаме модели с възможно най-малко негативни за здравето влияния.

Предлагаме на вашето внимание богат фото- и видео-материал, резултати от популярни тестови пакети, демонстрираме техниката чрез актуални игри.

Използваме съвременна измервателна техника и методики за отчитане качествата на дисплей, консумация, температура, както и на вредите от ползването им.

Материалите в този блог са само авторски.

Игри на три монитора - Triple Displey? CRYSIS, DEAD SPACE и BURNOUT PARADISE

Мечтата на всеки любител на видео-игри е да притежава мощна конфигурация в съчетание с огромен монитор.
Всеки от нас е виждал демонстрация на игри на три монитора - два панорамни и един централен. Ефекта на работещите три дисплея е поразителен за авиосимулатори, рейсъри и
ролеви игри.
След дълги проучвания в Интернет пространството, установихме, че са налични следните възможности за ползване едновременно на три монитора в игри:

1) Matrox TripleHead2Go - хардуерен разширител на картината на три монитора. Най-известното решение за три-мониторна система. Цена - 250-300 долара;

2) Видеокарта Matrox с подръжка на три монитора - такъв например е моделът Matrox Parhelia;
3) Новото поколение видеокарти на AMD/ATI - Radeon HD5750/5770/5850/5870 с техологията ATI Eyfinity;
4) Софтуерен подход, чрез програмата SoftTH, за която вариантите са следните:
- използване на две видеокарти за дъна, поддържащи SLI или CrossFire;
- външна видеокарта, която се комбинира с вградената видеокарта на дъното;
- включване на PCI видеокарта (дори и стара), която изкарва трети видеосигнал;
- използване на USB разширител с видео-изход.

Отказахме се от първия подход, заради немалката цена на устройството на Matrox. Втория вариант също според нас е непододящ за съвременни, тежки игри, поради липсата в асортимента на Matrox на достатъчно производителни 3D видеокарти.
Решихме да пробваме игрите на три монитора с новите ATI Radeon HD5750, за която направихме и обзор.
Опитахме да подкараме Triple Displey чрез всевъзможни преходници - Displey Port, HDMI. Оказа се, че "безплатен обяд" няма и ATI са ни приготвили неприятна изненада. Трети монитор може да бъде включен само през Displey Port изхода и то в Displey Port на LCD монитора - всички опити с преходник DP to DVI бяха неуспешни. Интересно какво искат да предложат ATI, след като LCD монитор с Displey Port струва поне над 1000лв. (всъщност масово такива модели не се срещат). Нима купувайки сравнително евтина видеокарта, купувача ще има възможност да се сдобие с 3 еднакви скъпи монитора с Displey Port за да ползва толкова рекламираната ATI Eyfinity? А защо да не спести хиляди левове и да купи не чак толкова скъпия Matrox TripleHead2Go, който може да разпъне картината на три монитора от която и да било видеокарта. Според нас ATI Eyfinity в този си вид е една безсмислена екстра.
В крайна сметка остана достъпния софтуерен вариант със SoftTH.
Разбира се и тук изпитанията не минаха гладко и ни трябваха няколко дни, за да приведем тримониторната система в действие.
Очакванията ни, че комбинираните в SLI/CrossFire видеокарти могат да работят производително и да изкарват три сигнала бяха оправдани само частично. Три монитора могат да работят заедно, но само когато се изключи SLI/CrossFire режима, тоест едната карта остава основна, а втората работи само като разширител, без да повишава производителността.
Имайки на разположение Toshiba DynaDock, я тествахме успешно - единственото, което не ни устрои е повишаването на плетеницата от кабели и адаптер. Това решение е незаменимо за тримониторна система, базирана на лаптоп.
Тестовете проведохме основно на конфигурация, базирана на чипсета с интегрирана графика от ATI (780G), който е с ядро Radeon HD3200. Основната ни видеокарта е чудесно представилия се на нашите тестове - Radeon HD4730.
Игрите, които демонстрираме са: Crysis, Dead Space и Burnout Paradise.

Даваме кратко описание и препоръки за ползването на софтуерния разширител за три монитора. Продуктът се казва SoftTH, безплатен е и може да го изтеглите от сайта на производителя.
Как се инсталира?:
1) Сваляте архив SoftTH107b (или друга версия);
2) След като го разархивирате , копирате файловете в главната директория на желаната за ползване в три-мониторна конфигурация игра. Главна директория е Bin или неин аналог. Може да не копирате рекламните и описателни тектови файлове, но .dll и CFG файла са задължителни;
3) Конфигурирате CFG файла (SoftTH) чрез Notepad. Ако ще ползвате три монитора с резолюция 1280*1024, умножавате 1280*3 и получавате утроената резолюция 3840*1024. В края на конфигурационния файл са поддържаните резолюции, ако вашата я няма там (което е почти сигурно), добавяте в края един ред '3840x1024x60'. За всеки случай след този ред може да добавите нов ред 'auto'. Може да редактирате ръчно и резолюцията на двата периферни монитора (централния ползва системни настройки). Това става като на secondaryWidth=auto (вместо auto се въведе 1280), secondaryHeight=auto (вместо auto се въведе 1024), secondaryRefresh=auto (вместо auto се задава 60 - за LCD монитор и повече за CRT). Много важна настройка е дълбочината на цвета на периферните монитори, която първоначално е настроена само на 16-битов цвят (secondaryFormat=RGB16, сменяте 16 с 32 за да имате нормален 32-битов цвят на всички монитори). При по-слаби видеокарти е препоръчително да останат на 16-битов цвят, тъй като 3840*1024 резолюция с 32-битов цвят им идва в повече.
Важно е преди тези настройки да се "наредят" правилно мониторите. Имате два дисплея в графичните настройки от основната карта и включвате третия чрез вградената видеокарта, за която слагате драйвер и разрешавате в BIOS тя да работи едновременно с основната. Другите варианти са стара PCI карта или USB видео-разширител за третия монитор - отново трябва да бъдат инсталирани драйвери.
Уточнение - възможно е отделната и вградената видеокарта да са от един произовдител (ATI или NVidia), но от различни поколения и изискващи различни драйвери, които обяче може да откажат да работят заедно. Това стана с нашия Radeon HD5750, който нямаше как да бъде установен с работещ драйвер за вградената HD3200. Всъщност проблема на HD5750 е липсата на официален драйвер за Windows XP (Power Color и Sapphire обаче имат свои драйвери за XP) и сравнително суровия драйвер за Windows Vista. Идеален вариант е отделна и вградена видеокарта, които да са от различни производители - ATI и NVidia, тогава драйверите не влизат в конфликт и видеокартите работят коректно.
След като от настройките на дисплея активираме трите монитора, ги нареждаме по следния начин - задължително основният монитор е от главната видеокарта (не допълнителната вградена, PCI или USB разширителя). Идентифицираме мониторите да са правилно наредени - ляв, централен и десен. Проверяваме това с курсора на мишката, която дрябва да преминава от левия през централния до десния.
След всичките тези настройки и приготовления, не би трябвало да има проблем при стартирането на поддържаните от SoftTH игри. Препоръчваме ви резизия 1.07 на SoftTH като последна стабилна и безпроблемно работеща. Налична е и 1.09, която е възможно за някои игри да е по-добра, но в някои от нашите тестови игри имахме проблеми с 1.09. Windows Vista ни измъчи доста с настройките на SoftTH, затова стартирахме системата с Windows XP SP3.
Ето и нашите резултати:

Crysis - отлично усещане от играта! Тежката игра доста поизмъчи четириядрения Athlon II 620 и Radeon HD4730 на тази висока резолюция и от средни до високи настройки на детайлите. Всички монитори бяха с 32-битов цвят.
Специфична особеност за CRYSIS е отказа да се подкарат три монитора преди да се създаде нов CFG файл, именован като 'system', който има следното съдържание:

r_Height=1024

r_width=3840

Най-лесно може да го генерирате като копирате CFG файла SoftTH извън мястото за инсталация, преименовате го в 'system' и смените съдържанието му с посоченото по-горе. Този файл се позтавя в C:\Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis дисректорията, а не във вътрешните BIN или други.

DEAD SPACE - отлична игра, която е значително по-лека за машината и без проблеми я стартирахме с максимални настройки.
Burnout Paradise - симпатична игра с неясен на пръв поглед сюжет и доста нереалистичен геймплей. Графиката е чудесна, безпроблемно стартиране на три-мониторната конфигурация с максимални настройки и 32-битов цвят.

Използвахме за тестовете и демонстрациите следните монитори: NEC 1970NX (S-IPS), NEC 1970NXp (MVA), Belinea 10 19 15 (PVA), Philips 190P7ES (MVA), Philips 190P6 (TN+Film) и DELL 1704fp. Най-добра картина и бързодействие постигнаха три NEC 1970NX и три DELL 1704fp.
След хардуерно калибриране със спектрометъра на Datacolor Spyder3Elite, картината на професионална матрица става идеална.

Наличните монитори, видеокарти, конфигурации и цена на услугата хардуерна калибрация може да видите в ценовата ни листа.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Желателно е коментарът да е по темата и да е написан на кирилица.

Общо показвания

Най-четени за последните 30 дни