Общо показвания

RETRO-PC-MANIA e място за ревюта и тестове на компютърна техника.

Нашата цел е да ви предоставим възможно най-пълна информация за качествата и производителността на компютърната техника.

Нашата мисия е да покажем и анализираме всички вреди от работата и употребата на компютърна техника и да ви препоръчаме модели с възможно най-малко негативни за здравето влияния.

Предлагаме на вашето внимание богат фото- и видео-материал, резултати от популярни тестови пакети, демонстрираме техниката чрез актуални игри.

Използваме съвременна измервателна техника и методики за отчитане качествата на дисплей, консумация, температура, както и на вредите от ползването им.

Материалите в този блог са само авторски.

Старата професионална гвардия срещу новите игрови видеокарти

NVidia Quadro! Е, и? Пита, всеки, въобразяващ си, че разбира от компютри.
Какво е Quadro и най-вече, кому е необходимо, с каква цел. Нови Quadro видеокарти струват много пари, поради което начинаещи и даже напреднали инженери, дизайнери, архитекти, предпочитат да се заблуждават, че нова видеокарта от среден, че даже и нисък клас е къде по-добра за професионална работа от 2-3 поколения по-стара карта от професионален клас.
Дали това е така? И да, но и не, ще ви обясня защо.
Но първо да ви въведа в света на истинските машини. Тестовата машина е тази:

HP Z820 Workstation, велика машина, но колко точно е такава няма смисъл да обяснявам. истинският специалист отлично знае за най-върховата машина, а за лаика тя е просто неразумно тежка щуротия, с депресиращо много ядра и непонятни параметри и екстри.
Машината е с два такива процесора, проверете сами какво представляват. За този модел има и по-мощни силициеви кристали.
Безсмислено е да разпъвам локуми, насочвам се към делата. Делата се измерват не с намерения, не с приказки, а с факти. Работата на видеокартата за професионална дейност от много години се измерва, онагледява чрез тестовият пакет SPECViewPerf.
До около 2012-та година професионалният графичен софтуер работеше под OpenGL. Работеше и още как, много по-добре от последвалата мафиотизация под кривия OpenGL. 
SpecViewPerf 11 показва каква производителност имат различни видеокарти в SolidWorks, Catia, Maya, Pro/ENGINEER, Siemens NX, товест в най-добрите инженерни продукти. Такива, каквито в нашата страна рядко се използват, за разлика от инженерни общества като Германия, Швеция, САЩ. 
NVidia GerForce RTX 2070 участва тук, една модерна видеокарта, за която мечтае всеки келеш. В старите OpenGL варианти на професионалният софтуер, новият Turing гигант просто харчи много ток, абсолютно напразно. Удивително, но дори миниатюрната Quadro 410 с лекота нагъва ламарините на RTX 2070. Quadro K620, една нископрофилна, макар и модерна (Maxwell GPU) просто разкъсва мечтата на геймъра. За Quadro P4000 (аналог на GTX 1070) няма смисъл да споменавам, разликите са в стотици проценти. И все пак, вижте внимателно резултатите, Open GL графичната среда не се влияе от големина и битност на картите, Quadro K2200 е не само равностойна на P4000, но даже в повечето приложения има леко предимство.  
В последният тестов пакет на SPEC, приложенията в по-голямата си част вече са мигрирали към DirectX среда и новите видеокарти харчат ли напразно ресурси, ядра и руски газ.С което се обяснява недолюбването на класическите специалисти към новите версии на софтуера, които са нестабилни, дразнещи, деградирали. 
Единствено Siemens NX пази Open GL потеклото си, в новите версии, поради което RTX 2070 в това приложение е абсолютен аутсайдер с еднаква производителност с малката Quadro 410. Quadro P4000 в това приложение показва чудовища мощност, 18 пъти по-бърза от RTX 2070. Виждате колко бърза може да бъде обработката във fps, когато се ползва OpenGL среда. 
Привидно новият SolidWorks показва добра скорост на RTX 2070, но тя е аналогична на Quadro K2200, малко по-висока от тази на Quadro K620. Но, не забравяйте, че най-вкусните функции на SolidWorks се разгръщат само на професионалните Quadro или FirePro карти. 
Maya не е кой знае колко инженерна програма, нейната насоченост е към DX среда, затова тук GTX 2070 се отсрамва с голямо предимство. 
А това е много интересно!  Каква точно е пълната мощност на графичните ядра. Те се измерват в GFLOPS, но не с единична точност, както текат рекламите по презентации за простолюдието, а в двойната точност. Тук значение имат броя ядърца и RTX 2070 би била смазващ шампион, ако не бе прегазена от Tesla K20x. Tesla е инженерно чудо, графичен ускорител към средна, че даже и слаба видеокарта. Чудо, което единици по света знаят как да ползват.
И така, нещата не са такива, каквито ви ги обясняват по телевизора и смешните видеоканали на хардуерни тематики. Далеч не са. 
Истинският Мъж работи на истинска Машина. Тя е работна станция, с професионална видеокарта. 
Вижте колко струва работна станция с OpenGL видеокарта, която обезличава всеки геймърски тупуз, на тази смешна цена

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Желателно е коментарът да е по темата и да е написан на кирилица.

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.

Най-четени за последните 30 дни