RETRO-PC-MANIA e място за ревюта и тестове на компютърна техника.

Нашата цел е да ви предоставим възможно най-пълна информация за качествата и производителността на компютърната техника.

Нашата мисия е да покажем и анализираме всички вреди от работата и употребата на компютърна техника и да ви препоръчаме модели с възможно най-малко негативни за здравето влияния.

Предлагаме на вашето внимание богат фото- и видео-материал, резултати от популярни тестови пакети, демонстрираме техниката чрез актуални игри.

Използваме съвременна измервателна техника и методики за отчитане качествата на дисплей, консумация, температура, както и на вредите от ползването им.

Материалите в този блог са само авторски.

Тест на професионални видеокарти - част 1

Изборът на видеокарта за професионална работа изисква много хардуерни знания и свободно време за изучаване на резултати и мнения в различни статии и форуми. Особено труден е изборът измежду видеокарти от няколко поколения и различни класове за широк кръг потребителски приложения.
При професионалните видеокарти, за разлика от игровите, смяната на поколенията е значително по-рядка и е винаги реална, а не маркетингова. Рядко обаче смяната на поколенията професионални видеокарти носи сериозен прираст в производителността. Почти винаги правилният подход е да се избере видеокарта от по-старо поколение спрямо купуването на по-нова видеокарта от съобразен с бюджета нисък до среден клас. При професионалният клас съществува голям риск потребителят да направи "даунгрейд" в OpenGL производителността, преминавайки към ново поколение видеокарта.
Дори на нас ни е трудно да направим съпоставка измежду многото Quadro и FirePro видеокарти, с които са комплектувани нашите Workstation машини. Нерядко се случва тестовете напълно да опровергаят нашите очаквания за производителността на дадена видеокарта. Затова в тази статия ще анализираме и сравним производителността на няколко поколения професионални видеокарти в синтетични и реални приложения. Тъй като наличните за тест видеокарти са прекалено много, ще разделим ревюто на две части: видеокарти от нисък и среден клас и видеокарти от висок клас.
Тествахме следните видеокарти:
  • NVidia Quadro NVS 295 (256MB GDDR3, 64-bit, DX10);
  • NVidia Quadro FX 370 (256MB DDR2, 64-bit, DX10);
  • NVidia Quadro FX 1700 (512MB DDR2, 128-bit, DX10);
  • NVidia Quadro FX 580 (512MB GDDR3, 128-bit, DX10);
  • NVidia Quadro FX 1800 (768MB GDDR3, 192-bit, DX10);
  • NVidia Quadro 600 (1024MB DDR3, 128-bit, DX11);
  • AMD FirePro V4800 (1024MB GDDR5, 128-bit, DX11);
  • NVidia GeForce GT 430 (1024MB DDR3, 128-bit, DX11).
Характеристики на видеокартите









Синтетични тестови резултати

За тестова конфигурация избрахме работната станция DELL Precision T5500 със следните параметри:
  • Процесор - два процесора Intel XEON E5520 (2.26-2.53GHz, общо 8 физически и 16 логически ядра);
  • Памет - 9GB DDR3 (ECC);
  • Твърд диск - 160GB WD Raptor (SATA, 10K rpm);
  • Операционна система - Windows 7 Professional 64-bit.
Windows 7 оценява по-ниско само 64-битовите видеокарти, останалите са на приблизително близко ниво. Най-висока оценка получава AMD FirePro V4800.
Като игрови възможности най-слаби са 64-битовите видеокарти NVS 295 и FX 370. Много висок резултат показва AMD FirePro V4800, за скоростта на която голяма роля играе бързата GDDR5 памет.
Огромна преднина на FirePro V4800 в OpenGL подтеста на Cinebench 11.5.
 
Най-показателен за мощта на професионалните видеокарти е полу-синтетичният тест SPECViewPerf 11 (64-bit), който тества OpenGL производителността в различни приложения като Catia, Maya, SolidWorks и др. FirePro V4800 отново печели с лекота, но разликата спрямо втората видеокарта, Quadro FX 1800 не е толкова голяма, колкото в предишните тестове. Повечето Quadro видеокарти показват аналогични резултати като дори "ветерана" FX 1700 показва добри резултати, с които може да съперничи на последно поколение Quadro 600. Игровата GeForce GT 430 има сили да се мери единствено с NVS 295 и значително отстъпва дори на 64-битовата Quadro FX 370. 
Luxmark тества OpenCL (производителността за паралелни изчисления).  Видеокартите на ATI/AMD винаги са били много по-производителни от тези на NVidia под този стандарт, въведен от Apple. Колосалното предимство на FirePro V4800 няма нужда от коментар. Резултатите от видеокартите на Nvidia биха били логични, ако не бе аномалията от високите показатели на Quadro NVS 295.

Професионални графични тестове

Синтетичните тестове според някои твърдения не са достатъчно обективни за производителността на видеокартите, особено на професионалните. Затова тестваме графичните карти под реални приложения: SolidWorks, Maya и Autocad.
Използваме вграденият в SW 2012 тест за производителност. Получените резултати са прекалено (и нереално) близки. С малка преднина победител е AMD FirePro V4800. Изненадващо на второ място е скромната 64-битова видеокарта Quadro FX 370, която с немалка преднина изпреварва много по-сериозни и по-нови видеокарти като Quadro FX 1800 и Quadro 600. Quadro FX 370 е абсолютен победител в RealView теста! NVS-серията и игровите видеокарти като GT 430 не поддържат RealView.
Резултатите в теста SPECaps към Maya 2012 са много по-логични и обективни (според нас). FirePro V4800 за пореден път доминира сериозно, очаквано на второ място е 192-битовата Quadro FX 1800, Quadro FX 580 и нейният приемник Quadro 600 са почти на едно ниво, прекрасни резултати за ветерана Quadro FX 1700. Игровата GT 430 изостава с много от професионалните видеокарти като отстъпва дори на скромната Quadro NVS 295.
Cadalyst тества производителността в Autocad. От резултатите се вижда, че този тест тества по-скоро CPU производителностт, отколкото тази на GPU, защото логична разлика между различните видеокарти няма. От минималните разлики в графиките може да се предположи, че Autocad 2012 изисква, колкото се може повече видео-памет. Дали това е наистина така ще видим от тестовете на професионални видеокарти от висок клас.

Консумация

Изумително, но всички тествани видеокарти показаха почти еднаква консумация. Това всъщност не е толкова странно, предвид че всички тествани карти се захранваха единствено по PCI-E, за разлика от видеокартите от висок клас, които имат и външно захранване.

Галерия

NVidia Quadro NVS295

NVidia Quadro FX 370

NVidia Quadro FX 1700

NVidia Quadro FX580

NVidia Quadro FX1800

NVidia Quadro 600

AMD FirePro V4800

NVidia GeForce GT430

Заключение. Въпреки, че Quadro се възприема като синоним на професионална видеокарта за тримерно моделиране, в това сравнително ревю с голяма преднина се наложи единственият представител на конкурентната професионална серия FirePro. Това изненадващо за мнозина събитие се случва при наличието на сериозни съперници като 192-битовата Quadro FX 1800.
Скромната съвременна Quadro 600 не може да оправдае немалката си цена, защото по-старата Quadro FX 1800 може да се намери за много по-ниска цена и да предложи по-добра производителност. Маркетолозите е по-добре да не се излагат с неверни твърдения за по-ниската консумация на новите видеокарти, защото нашите тестове показаха, че всички видеокарти от този клас без оглед на поколението си имат еднаква консумация.
Приятно ни изненада Quadro FX 1700, която въпреки, че е произведена преди почти 6 години, все още показва отлична производителност и има сили да не изостава значително от много по-нови видеокарти от същия клас.
Игровите видеокарти, представени от GeForce GT 430 явно не са подходящи за професионални приложения, защото са под нивото дори на скромната Quadro NVS 295, а сравнението с по-висок клас професионални видеокарти показва многократно по-ниска производителност в приложения като Maya, SolidWorks, Catia и др.

1 коментар:

Kiril Lazarov каза...

Може ли да добавите в тестовете и по една съвременна карта от среден клас на двете марки (например GTX660 и HD 7850) с еднакъв обем видепамет, за да можем да направим съпоставка на съотношението производителност/цена на професионалните спрямо масовите карти. Благодаря предварително.

Публикуване на коментар

Желателно е коментарът да е по темата и да е написан на кирилица.

Общо показвания

Най-четени за последните 30 дни